dilluns, 7 de febrer de 2011

Dia 6: Quatre voltes simpàtica

Cap día és com l'anterior i els moments que no aprofitem es perden com les paraules en el vent.
Hui, com tots els dies, ha estat un día diferent. Jo ja aplegue mirant que em trobaré. A. m'ha sorprés gratament. La seua mestra no diu res, s'ha portat com cal. El mire somrient. Quina bona manera de començar un dilluns!

B. entra cridant pels corredors el meu nom. I jo continue somrient. Ella entra somrient també i m'abraça, em fa un bes.

- ¿Sabes qué? Hoy me he llevado al cole el bolso que me regalaste, lo he dejado allí pero lo traeré a la tarde. ¿Te has cortado el pelo? Estás muy guapa.


B. continua somrient mentre em diu tot allo als meus braços, i jo més devanida encara de tot el que m'està dient i com m'ho està dient.

- Gràcies boniqueta - i li faig un bes mentre la deixe a terra - Au, anem a rentar-nos les mans abans de dinar.


Al mig día he d'anar a Salesians, no he anat en la vida. A més he de portar dos xiquets del grup A, han promés indicar-me ells el camí. Reprenem la marxa cap al carrer mentre J. renega de que podriem haver agafat el bus urbà.


- D'això res, que no veus quin día fa? És genial, per passetjar mentre baixes el dinar i gaudeixes del sol.


Potser els faça una mica de fàstic haver de caminar tant, i en efecte, Salesians ens queda lluny, tant que m'espante al veure que passem per davant del Don Vito i creuem la politècnica. Però es troben al seu tutor que m'indica on queda exactament i se'ls endú. M'ha caigut bé, és un xic jove que parlà valencià i va en bici. Segur que els he deixat en bones mans.


La meua tornada està marcada per la meua desició pendre els camins menys asfaltats i gaudisc de pintures barroques i murs del segle XVIII. Al centre un dels educadors ha portat bossetes de té amb espècies que ha comprat al comerç just, sap que es tracta de canella però no sap quin tipus de té és i les olore, quin fàstic haver pres ja un timonet!


- Es tracta de té negre amb canella.

Els sorpren que haja sabut dir quin tipus de té era només olorant-lo, però seria estrany si a aquestes altures no ho sabera fer. Demà pendrem té negre amb canella!

Quan els més menuts tornen de l'escola sorprenentment no tenen massa deures i acaben molt prompte. Les de pràctiques de TASOC tenen una reunió i hui no venen.

És el moment de dirigir i organitzar alguna activitat. Tire mà del projecte de Pedagogía Social i pretenc fer quatre activitats. Ai ignorant de mi! Només podem fer el cercle i haurem de relegar les altres tres per a quan les altres de pràctiques ens deixen continuar amb les nostres activitats alternatives.


B. se'm acosta perquè no sap escriure massa bé i no pot seguir el ritme de la resta, em fa molta llàstima que no puga participar perquè sens dubte B. és qui més s'avorreix allí dins. Anem al despatx mentre deixe que continuen sense mi. Al tornar donem per acabada l'activitat i després, en acabar tornaré els papers als propietaris perquè pugen llegir el que s'han escrit. Pose la música i comencem amb Golpes y carantoñas per a que, fins B. puga jugar amb nosaltres. Pareix que la cosa funciona, però ja s'han fet les set de la vesprada i he de marxar. L'educador em felicita perquè he aconseguit que, F. agafe un llapis per a fer alguna activitat. F. és el més major dels xics, té 15 anys i poc interés en els estudis. Aconseguir tenir reunits un grapat considerable de gent dels dos grups fent una mateixa activitat és una gran satisfacció. Potser els he renegat una mica dient-los que si no haveren fet interrupcions podríem haver jugat a tot. Demà els diré que ho han fet molt bé i que n'estic molt contenta.


Els dic adéu a tots i quan baixe per les escales sorprenc a les xiquetes comentant el que tenien als papers, totes elles estaven prou contentes. A elles també els dic adéu i fins demà.





El día pareix que ja ha acabat quan recorde que, jo encara no he llegit el meu paper. Colometa, entre altres coses, a banda "d'alta", és quatre voltes simpàtica.

2 comentaris:

NaU ha dit...

Cal felicitar-te per les teves entrades, em tens enganxat cada dia i sobretot a les últimes entrades de pràcticum, així que enhorabona colometa

Otto-ta ha dit...

Sí Felicitats :)

pense que és molt bonica l'experiència que estàs gaudint i ens la transmets quasi quasi com si la vivírem. Gràcies i ànim.